Na wizerunek Twojej firmy składa się sposób jej postrzegania przez klientów, konkurencję, ale również przez pracowników. Jak więc zadbać o to, aby w czasie epidemii koronawirusa firma była postrzegana jako bezpieczne miejsce?
Zrób coś więcej
Przestrzegaj bezwzględnie wszystkich obowiązujących przepisów i stosuj odpowiednie środki ochrony. Niech środek do dezynfekcji zawsze znajduje się tuż przy wejściu do firmy. Maseczka na ustach pracowników to również wymóg. Warto ich uczulić, że noszenie jej pod nosem nie wygląda profesjonalnie i bezpiecznie w oczach klienta.
Możesz jednak zrobić coś więcej! Przykładem jest użycie bezdotykowego dozownika płynu do dezynfekcji rąk lub profesjonalnego sterylizatora powietrza. Takie urządzenia ustawione w widocznym miejscu sprawią, że odwiedzający od razu zwrócą na nie uwagę i poczują się bezpieczniej.
Dozownik płynu do dezynfekcji i sterylizator powietrza
Warto pokazać, że firma dobrowolnie inwestuje więcej w bezpieczeństwo pracowników i klientów.
Sprzęt, jakiego nie ma nikt inny
Wszyscy noszą maseczki i używają płynów do dezynfekcji. Sterylizatory powietrza i dozowniki płynu do dezynfekcji są spotykane coraz częściej. Twoja firma może się wyróżniać. Najlepiej, jeśli używane środki bezpieczeństwa i urządzenia będą spójne z wizerunkiem firmy.
- maseczki używane przez pracowników mogą być w firmowym kolorze,
- przyłbice i maseczki mogą mieć nadrukowane lub naszyte logo firmy,
- sprzęt (np. sterylizator powietrza) może być obrandowany logotypem lub hasłem firmowym.
Przykładowe personalizacje urządzeń
Informuj klientów o stosowanych rozwiązaniach
Jeżeli nikt nie będzie wiedział o prowadzonych przez firmę działaniach, to nie przełożą się one na poprawę jej wizerunku i większe poczucie bezpieczeństwa klientów. Informuj w prosty sposób o tym, co Twoja firma robi w zakresie zwiększania bezpieczeństwa i minimalizacji ryzyka zakażenia koronawirusem. Wykorzystuj do tego firmową stronę internetową oraz profile w mediach społecznościowych.
Ciekawym pomysłem jest stworzenie listy zasad bezpieczeństwa, które obowiązują w firmie. To prosty i czytelny przekaz. Warto też zachęcać klientów do zadawania pytań i odpowiadać na wszelkie wątpliwości.
Przykładowy wpis informacyjny w mediach społecznościowych
Odwiedzający firmę powinni mieć możliwość zapoznania się na miejscu ze stosowanymi rozwiązaniami w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Warto więc (oprócz działań on-line) zawrzeć te informacje w formie:
- drukowanych ulotek dostępnych np. w recepcji,
- plakatów informacyjnych na ścianach,
- naklejek informacyjnych na drzwiach.
Naklejka “COVID-19 FREE” na drzwi wejściowe do firmy
Społeczna odpowiedzialność
Pokaż, że Twoja firma jest solidarna i odpowiedzialna społecznie. Wspieraj potrzebujące osoby, organizacje i szpitale. Warto to robić nie tylko w czasie epidemii, ale również po jej zakończeniu.
Informuj o wszystkich takich działaniach w internecie, na stronie internetowej firmy i na profilach w mediach społecznościowych. Być może nawet Twoi klienci dołączą się do wspierania wybranych organizacji np. poprzez licytację Twojego produktu na szczytny cel.
Przenieś spotkania do świata on-line
Nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania z klientami. W obecnej sytuacji część z nich może jednak mieć obawy przed wizytą. Czy dotąd Twoja firma organizowała np. dni otwarte, prezentacje, czy konferencje, podczas których klienci mogli porozmawiać z pracownikami i poznać bardziej szczegółowo firmę i jej ofertę?
Nic straconego! Spróbuj przenieść tę ideę do internetu – zorganizujcie spotkanie on-line. Wykorzystajcie platformy do organizacji webinarów, lub transmisję na żywo na Facebooku, Instagramie czy YouTube. Ważne, żeby goście mieli możliwość zadawania pytań, a pracownicy niech na nie odpowiadają.
Otwórz sklep internetowy, jeżeli dotąd Twoje produkty można było kupować tylko stacjonarnie. Uruchom rezerwację on-line terminów spotkań, zabiegów, czy konsultacji. Sprawdź, z jakiego portalu społecznościowego korzystają teraz najchętniej Twoi klienci i załóż tam profil firmy, jeżeli wcześniej go nie miała.
Dzięki tym działaniom Twoja firma zyska wizerunek profesjonalnie dbającej o bezpieczeństwo pracowników i klientów, ale również takiej, która korzysta z najnowszych rozwiązań. Inwestycja w bezpieczeństwo to jednocześnie inwestycja w wizerunek firmy.